Wat ik doe: Vanuit mijn overtuiging dat muziek en kunst een cruciale rol spelen in die innerlijke – en wereldlijke metamorfose schep ik als dirigent, componist, coach en workshopleider kleine en grote muziek- en kunstprojecten.
Wat ik doe: Vanuit mijn overtuiging dat muziek en kunst een cruciale rol spelen in die innerlijke – en wereldlijke metamorfose schep ik als dirigent, componist, coach en workshopleider kleine en grote muziek- en kunstprojecten.
Wat ik doe: als zakelijk leider van The Turn Club coördineer ik alle zakelijke processen binnen de organisatie. Om onze ambities en dromen te kunnen realiseren werk ik o.a. aan het onderhouden en uitbouwen van ons fondsenportfolio en onze strategische partnerschappen.
Waarom ik bij The Turn Club zit: Ik ben nieuwsgierig, een geboren optimist, zie altijd alternatieven en oplossingen en geef nooit op. Ik wil bijdragen aan een betere wereld van morgen. Door het zelf voor te leven, maar ook door het verhaal te vertellen en door mensen te inspireren. Hier wil ik mij voor inzetten.
Website: LinkedIn
Wat ik doe: realiseer projecten die de relatie tussen mens en zijn fysieke omgeving onderzoeken.
Waarom The Turn Club belangrijk is voor mij: verschillende partijen koppelen in een ontwerp proces om nieuwe perspectieven te schetsen.
Website: www.elmovermijs.com
GEGROND is het resultaat van een langlopende inventarisatie van de Terschellinger Polder. Met de weidevogel als graadmeter, onderzocht Elmo Vermijs het welzijn van dit eeuwenoud cultuurlandschap dat steeds verder onder druk staat. Wat is de toekomst van de polder en zijn gebruikers? Twee verschillende werken, GELUIDSPIEGEL en PERSPECTIEF, tonen hoe het gebied veranderde van zee naar polder en productiegrond, en hoe het lot van de weidevogel mee veranderde. Meer dan 7500 bezoekers bezochten GEGROND.
Als architectonisch ontwerper onderzoekt Elmo Vermijs actuele vraagstukken. Deze worden op een beeldende en ruimtelijke wijze vertaald die de bezoeker/toeschouwer activeert en bevraagt over zijn eigen positie.
Het paviljoen bestaat uit een houten onderconstructie en vloer, gebogen steigerbuizen, en een overdekking van canvas en semi- transparant steigerdoek. Het paviljoen verwijst naar de typologie van de vele kassen in de omgeving waar bomen, planten en aardbeien worden gekweekt. Het paviljoen ligt op een kruispunt van verschillende wandelroutes. Door de ligging biedt het wandelaars en bezoekers rust, een plek om even te treuzelen, te luisteren en te staren naar passerende wolken. Daarnaast is er een programma met diverse evenementen zoals diners, verteltheater, muzikale performances en educatieve projecten. Kas Plek is eigendom van Kunststichting Sint-Oedenrode en wordt elk jaar opnieuw opgebouwd en geprogrammeerd.
Vanuit deze inventarisatie zijn verschillende, lokale partijen aan elkaar gekoppeld. Dit leidde tot een ontwerpproces met (rest-)materialen, machines en kennis die op Terschelling aanwezig zijn als uitgangspunt. Vervolgens werkte Studio Elmo Vermijs aan een ontwerp waarin elk onderdeel in samenspraak met de eilandbewoners tot stand kwam.
De spanten komen uit een oude strandtent. Het dak is met lokale naaimachines genaaid van voormalige tentzeilen. Een lokale metaalwerker laste de staalconstructie van oude steigerbuizen en rijplaat. De enige nettenboeter van het eiland boette de hekjes van versleten netten. Het hout is afkomstig van jutters en verduurzaamd met oud frituurvet. Een Zeevaartschoolstudent met kennis van stoommachines maakte de kachel. Een internationaal vermaarde houtdraaier hakte de klossen uit oude bomen. Door middel van een nummer op elk onderdeel is de herkomst en het achterliggende verhaal terug te vinden op de Oogst- en kenniskaart Terschelling.
Studio Elmo Vermijs interviewde verschillende partijen die de diversiteit van Terschelling laten zien. De interviews gaven inzicht in hoe eilanders hun beroep en aanverwante activiteiten uitoefenen, welke kennis zij hebben, en welke (rest-) materialen zij produceren. Op Terschelling komen maar weinigen rond van één beroep. De meesten doen er dan ook allerhande dingen naast. Er heerst een hoge mate van zelfstandigheid. In de inventarisatie zijn veel “onontdekte productiestromen” opgenomen met veel diversiteit en verrassende uitkomsten als gevolg. De inventarisatie geeft een goed beeld van het potentieel van Terschelling.
Wat ik doe: Ontwerper en concept ontwikkelaar in de wereld van intimiteit, seksualiteit en, totaal iets anders, podcasts.
Wat ik doe: ik (bege)leid mensen in organisaties bij duurzame ontwikkeling en fundamentele vraagstukken. In dialoog en met kunst en creativiteit.
Wat ik doe: Mijn missie is om het geluk te maximaliseren en het lijden te minimaliseren. Geven maakt me blij.
Wat ik doe: Een culturele ecologische broedplaats met een rijk programma aanbod van wetenschappers, (theater)makers , kunstenaars en uitvinders die werk, films, installaties, theater etc presenteren op het snijvlak van kunst, maatschappij en ecologie.
Wat ik doe: Ik laat zien waar jij kan vernieuwen. Ik breng precies die gebieden in kaart waar voor jou specifiek de kansen liggen, waar jij het makkelijkst kan winnen. Ik ben een Creatief Strateeg.
“Mijn aanpak en het effect van mijn denken werkt juist voor mensen met grote idealen.”
Dit ben ik in de wereld aan het veranderen: Zou jij niet voorop willen lopen voor de toekomst in plaats van vol zitten met wat vandaag de dag van jou vraagt? Ik verbind onderscheidende ideeën. Hiervoor zoek ik altijd originele geesten om samen te zorgen voor wederzijdse inspiratie en groei.
“Ik werk aan uiteenlopende projecten, voor zowel grote commerciële bazen als projecten gerelateerd aan kunst. Mijn droom is om meer “muziek” in business te brengen, de kracht van emotie te koppelen aan het functioneel denken van bedrijven.”
Waarom The Turn Club belangrijk is voor mij: Dat vinden van de persoonlijke kans doe ik ook voor Merlijn. Steeds weer in een nieuwe fase, bij elke nieuwe turn. Deze vriendschappelijke band is voor mij veel waard. Want anders kijken, een toekomst beeld schetsen en nieuwe kaders scheppen is voor mij iets dat je persoonlijk doet, dat je echt samen doet, in interactie met elkaar.
“Hoe groter het ideaal is, hoe beter je moet beginnen te luisteren naar de ander. – Ik denk, praat, vraag, onderzoek, ontdek, neem niks voor waar aan. Zo creëer ik samen met jou een proces waarin jij onbevooroordeeld en effectief luistert voordat je overgaat tot interpretatie en realisatie van je dromen.”
website: eelko.com
Contact: eelko@eelko.com
Matches: Eelko verbond The Turn Club aan de Diaconie Amsterdam en aan het Verbond van Verzekeraars waar Merlijn een training gaf.
Wat ik doe: Ik coördineer de Academie voor Onzekerheidsvadigheid: hét platform dat The Turn Club verbind met de buitenwereld.
Waarom ik bij The Turn Club zit: Het maken van expliciete verbindingen tussen maatschappelijke vraagstukken, het sociaal domein én kunst, staat centraal in mijn werk. Ik werk in de culturele sector aan creatieve projecten die niet alleen reageren op de samenleving, maar in proces en vorm ook streven naar een tastbare positieve impact. Ik zie dit als een sterke overeenkomst met de visie en activiteiten van The Turn Club.